Főoldal BeállításokRegisztrációJelszó-menedzsmentFórum fejlesztés
Autó / TESCO benzin
 
.: Autó :..: Mozi :..: Szabadidõ :..: Internet :..: UNIX :..: Hardware :..: Windows :..: Zene :..: Betonkeverõ! :.
.: Sport :..: GSM :..: Politika :..: Ámor :..: Kóder :..: DVD :..: Hit :..: Agóra :..: Gamer :..: RPG :..: Tudomány :.
Addamsky    Válasz erre (41)   Privát üzenet2004. május 17. 20:22:55

Asszem szerdától keresettebbek lesznek az óccsó kutak:

"A MOL Rt. hivatalos üzemanyag-árlistája a következõképp alakul 2004 május 19-én 0 órától:

EN 91 ólmozatlan benzin: 251,50 Ft/l

EN 91 keverék benzin: 254,50 Ft/l

ESZ 95 ólmozatlan benzin: 254,50 Ft/l

ESZ 95 keverék benzin: 257,50 Ft/l

ESZ 98 ólmozatlan benzin: 263,50 Ft/l

Diesel gázolaj: 224,00 Ft/l

A MOL Rt. közleményében figyelmezteti az autósokat, hogy az árlista tájékoztató jellegû, a valós árak az egyes MOL kutaknál is eltérhetnek a fent felsoroltaktól. "

/Totalcar/

 
szaki    Válasz erre (40)   Privát üzenet2004. május 11. 18:07:59

julius kozepeig kell a gazdasagi versenyvihatalnak tenylegesen megvizsgalnia hogy mikent zajlik a Mol arkepzese, es akkor teszi/teheti meg az esetleges lepeseket pl gazdasagi erofolennyel valo visszaeles.... ezt a gazdasagi versenyhivatal egyik fejese nyilatkozta az MTV1-en asszem mult heten. Majd meglatjuk...

 
zap    Válasz erre (39)   Privát üzenetHivatkozás (38)  2004. május 11. 14:39:45

Ennek van politikai beutese is, de nem ez a lenyeg:
"A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt. A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze. Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (kõolajért!), amit nem a nyugati tõzsdén vásárolt, de annak árával számolt. Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai kõolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon elõállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tõzsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos kõolaj lepárlási lehetõséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára. A pert az Autóklub megnyerte! Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentõsége. A Legfelsõbb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrõl az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendõzõdjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el."


Ime a kezzelfoghato(?) eredmeny. Gondolom lesz fellebezes (vagy volt), aztan ujabb targyalas, masodfoku, harmadfoku,stb...
Turelem (talan) rozsat terem

 
Droopy    Válasz erre (38)   Privát üzenetHivatkozás (37)  2004. május 11. 13:41:27

Ugyan, ez a fickó már ígért több ilyen próbapert, és még egyiknek sem lett eredménye.

Perelt már a MOL árképzése és az autópálya matricák ára ellen is, kézzelfogható eredmény nélkül...

Most õszintén, mit vársz egy ügyvédtõl? Gondolj Placido régi viccére!

 
zap    Válasz erre (37)   Privát üzenetHivatkozás (34)  2004. május 11. 10:25:16

Valamint vegyuk figyelembe hogy a MOLnal az arkepzes koszono viszonyba sincs a valos koltsegekkel!!
Remelem az AK pere elobb-utobb ereztetni fogja hatasat!!
Ja, ha mar itt tartunk:

Kátyúper az állam ellen

A kátyúk miatt próbaper elindítását tervezi az Autóklub a magyar állam ellen. Szerintük ugyanis a közúti törvény értelmében a tulajdonos állam, az üzemeltetõ önkormányzatok valamint a közútkezelõ társaságok kötelessége az utakat közlekedésre alkalmas állapotban tartani. Sok helyen azonban csak foltozgatással próbálják megjavítani az úthibákat.



Az Autóklub adatai szerint tavaly 1400 milliárd forintot fizettek be az autósok a költségvetésbe. Ennek az összegnek azonban csak egy részét használták fel utak építésére, javítására. A közúti törvény szerint az államnak, az önkormányzatoknak és a közútkezelõ társaságoknak kell az utakat közlekedésre alkalmas állapotban tartaniuk, ezért az autóklub próbaper elindítását tervezi.
Dr. Varga József Magyar Autóklub alelnöke:

„A törvényt azt végre kell hajtani, tehát felmerül a lehetõsége egy pernek, amely a magyar állam ellen fog születni”.

Miskolcon a segélyhívások 6 százaléka kátyúk miatt érkezik. Fõként futómû vagy gumihibát okoznak a rossz utak. A megyei jogú városok a télen megrongálódott utak rendbehozatalára idén csak pár száz millió forintot költenek, holott több milliárdra volna szükség. Az útfoltozásra a legkevesebb pénzt - 85 millió forintot - Miskolc fordítja. Ezt az összeget próbálják meg a leghatékonyabban felhasználni.

Orosz Lajos, Miskolc alpolgármestere:

"Felmérésünk szerint a tömegközlekedési és a fõbb gyüjtõutaknak a helyrehozatalára ez a pénz elég".

A szakemberek szerint az aszfalt fáradási ideje 10-15 év. Pénzhiány miatt azonban egy utat átlagosan 80 évente tudnak csak teljesen felújítani.



Komolyan mondom belepek az AutoKlubba!
Ez a tarsasag megerdemli a tamogatast!

 
Bendegúz    Válasz erre (36)   Privát üzenet2004. május 10. 18:03:23

Rekordokat döntöget az üzemanyag-ár az EU-s országokban, s eme történetben kis hazánk élenjáró. Már az osztrák autóklub korábbi, a húsvéti kirándulások megtervezéséhez kínált adatszolgáltatásából is az derült ki, hogy az akkor még csatlakozónak nevezett országok között csak Magyarországon drágább a tankolás, mint Ausztriában. Itthon jelenleg 250 Ft körüli a benzin literenkénti ára, melybõl jelentõs rész a magyar állami kasszába csordogál.

Tizenhárom éves csúcsra jutott az olajár a nemzetközi piacokon, így várható, hogy mindenhol tovább emelkedik az üzemanyagok ára, ami már így is rekordokat döntöget. Németországban például háromszáz, Ausztriában 253 forint lett a benzin literje. A környezõ országok közül Horvátországban nyolc, Szlovákiában huszonöt, míg Szlovéniában negyven forinttal olcsóbb a 95-ös oktánszámú benzin, mint Magyarországon, vagyis még mindig érdemesebb ezekben az országokban tankolni, nem beszélve Ukrajnáról. Ugyanakkor Ausztriában, Szlovákiában és Horvátországban is kevesebb a benzin- és a gázolaj adótartalma, mint Magyarországon.

Nálunk a 250 forintos benzinárnak ugyanis kétharmada adó, vagyis ennyi az állam bevétele. A benzin árában több adófajta is benne foglaltatik, egyebek mellett az útadó is, ami - mondhatni - megléte ellenére szinte semmilyen pozitív eredményt nem produkál. Eufemisztikusabban szólva, kevés a látszata annak, hogy a nép útadót is fizet. Felmerül a kérdés, mire fordítja vajh az állam az utak használható állapotáért leperkált pénzünket, mert szemmel láthatóan az utak javítására, a kátyúk megszüntetésére nem jellemzõen. Esetleg még többet kellene fizetnünk, hogy láthatóan változzon a magyar utak helyzete. És akkor újra emelkedni kezd az üzemanyagár...

A jelenlegi állás szerint megvan az esélye annak, hogy nem kell többet fizetnünk, de persze ez nem jelenti azt, hogy például az üzemanyag adótartalmának esetleges csökkentésével a magyar közutak állapota is javulni fog. És egyelõre persze az sem bizonyos, hogy ténylegesen csökkenni fog a benzin, illetve a gázolaj árának adótartalma. A mostani helyzetjelentés üzemanyagár-ügyben szakértõi vélekedések szerint is arról szól, hogy csökkenhet a benzin árának adótartalma.

Szakácskönyvi nyelven szólva ugyanis Draskovics Tibornak tanácsként kiadhatták, hogy végy egy tiszta tanulmányt, mert a Magyar Ásványolaj Szövetség lassan munkához lát a helyzet feltérképezésére. Azaz a Szövetségnek pénzügyminiszteri utasításra prezentálnia kell, hogy az esetleges adócsökkentéstõl az összes állami bevétel nem fog csökkenni. Az Ásványolaj Szövetség fõtitkára szerint most van itt a pillanat a feladat elvégzésére, mert az emelkedõ üzemanyagárak az inflációt gerjesztik. A tanulmány készül, a pénzügyminiszter pedig érdeklõdéssel várja ezt. Feltehetõen az autósok is.

Ahogy azt is fürkészve szemlélik a gépjármû-tulajdonosok, miképpen lehetnek áldozatai a magyar kutaknál zajló "kvótarendszernek". Mert itthon nem csak a benzinár-emelkedés, hanem a töltõállomásokon zajló "félretankolás" és "átcímkézés" is többet húz ki a tulajdonosok zsebébõl, mint a környezõ országokban. Ez amolyan hazai eladásösztönzés. A benzinkutakon zajló, a dolgozókat enyhén szólva trükkök alkalmazására késztetõ motivációt egy internetes újság szemléltette a közelmúltban. A félretankolás azt jelenti, hogy ha az autós nem szól, milyen üzemanyagot kér, automatikusan a drágábbat kapja.

Az átcímkézés során a drágább olaj vagy szélvédõ tisztító helyett az olcsóbbat adják el vagy rakják az autóba. Bizonyos áruk esetében annyira hasonló a doboz, hogy elég a címkét átragasztani. Hasonló módszer a "lufi". Ilyenkor a kutas azt állítja, hogy kevés az olaj az autóban - mindezt egy elcsalt mérés után. Ha az autós vesz olajat, akkor fizetés közben azt láthatja, hogy egy palackkal valamit csinálnak a nyitott motorháztetõ fölött, de az eszébe sem jut, hogy valójában egy csepp olaj sem kerül jármûvébe. Így eshet bele az autós a trükkös fiúk kelepcéjébe.

A furfangos kutas és tanulmányt készíttetõ miniszter kezében a benzinár és az autósok pénztárcájának a sorsa. Míg ez kupálódik, szakácskönyves nyelven szólva azt javallom, végy egy személyi igazolványt, és lépd át a határt. Sok esetben tankolás céljából sem érdemtelen...

 
Addamsky    Válasz erre (35)   Privát üzenetHivatkozás (34)  2004. május 10. 17:38:25

Azért én még gyanakszom már tényezõre is.

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (34)   Privát üzenetHivatkozás (31)  2004. május 10. 17:37:36

Mert nálunk a legdurvább az adótartalom...

 
Addamsky    Válasz erre (33)   Privát üzenetHivatkozás (32)  2004. május 10. 17:35:22

Kezdetben...

 
Bendegúz    Válasz erre (32)   Privát üzenetHivatkozás (30)  2004. május 10. 17:34:51

Lesz az 300 is!

 
Addamsky    Válasz erre (31)   Privát üzenetHivatkozás (30)  2004. május 10. 17:34:04

A MOL mindíg nagyon jól meg tudja magyarázni a növekedést, de arra eddig sosem válaszoltak hogy miért nálunk a legdrágább az üzemanyag.
Ja mert arra nincs elõregyártott elfogadható válasz?
De nem tudom miért csodálkozok, az egész országban ez megy. Ha valakinek nem teszik egy kérdés akkor válaszol egy másikra, a lényeg meg közben eltûnik valahol...

 
zap    Válasz erre (30)   Privát üzenetHivatkozás (29)  2004. május 10. 14:59:52

Akár 265 forint is lehet a benzin ára - vélik a MOL illetékesei.

A MOL illetékesei a jelenlegi 250 forintos benzinárhoz képest akár 10-15 forintos drágulást is elképzelhetõnek tartanak, ha folytatódnak a jelenlegi kõolajpiaci tendenciák. Azt, hogy a benzinár visszamenjen a korábbi 200-220 forintos ársávba, hosszabb távon valószínûtlennek tartják.

Az elmúlt hetekben többen kritizálták a Mol árképzési gyakorlatát, amellyel a közép-kelet-európai régióban a legmagasabb benzinárakat sikerült megállapítania. A társaság a külföldi piacokon az elmúlt két hétben megugró benzin és kõolajárakra hivatkozik az emeléseknél. A motorbenzin ebben az idõszakban a tonnánkénti 310 dollárról a négyéves csúcsot (408 dollár) is megdöntõ 460 dollárra emelkedett. (FigyelõNet)

 
effendi    Válasz erre (29)   Privát üzenetHivatkozás (26)  2004. május 10. 14:36:00

Szerinted? :-(

 
simi    Válasz erre (28)   Privát üzenetHivatkozás (27)  2004. május 10. 14:33:50

98-as

 
simi    Válasz erre (27)   Privát üzenetHivatkozás (25)  2004. május 10. 14:33:21

Hát most tankoltam megmaradt 100 koronámért Szlovákiában (vasárnap)

2,79 liter volt, ha jól emlékszem....

 
zap    Válasz erre (26)   Privát üzenetHivatkozás (25)  2004. május 10. 12:27:09

Hatha az AK pernek (a MOL ellen) lesz valalmi eredmenye.
Tenyleg, ez vajon mikorra varhato?

 
szaki    Válasz erre (25)   Privát üzenet2004. május 10. 12:18:43

a budaorsi is megnyilhatna mar...
osztrak benzinarak: 95-os: 0.92 Eur, gazolaj: 0.76 Eur. Oberwart kornyeken.
azert elgondolkodtato, hogy meg a sogoreknal is olcsobb...
szlovak/szloven arakat tud valaki?

 
BLo0m    Válasz erre (24)   Privát üzenetHivatkozás (22)  2004. május 6. 10:20:17

Junius elejen (asszem) nyilik meg az ajkai.

 
Addamsky    Válasz erre (23)   Privát üzenetHivatkozás (13)  2004. május 6. 9:47:45

Bocsesz, átfogalmazom: Nekem nem jönnek be. Se a ropi, se a sör. Vettem egy tesco-s mosogatószivacsot, de az vízbejutás után 1/2 órával szétesett a kezemben...

 
Droopy_2004    Válasz erre (22)Hivatkozás (21)  2004. május 5. 12:56:19

Én meg azt hallottam, hogy az autód kék-fehér csíkos lesz tõle :)))

Viccen kívül, hol lehet arról olvasni, hogy melyik Tescónál van ilyen kút, és mikor melyiknél tervezik megnyitni?

 
Lythande    Válasz erre (21)Hivatkozás (20)  2004. május 5. 6:32:09

biztos vizezik a benzint attól jobb .)
nem láttátok a Deltában korábban hogy kis mértékben jót tesz?

 
SzaZo    Válasz erre (20)2004. május 4. 23:48:29

Egyik ismerõsömnek az ismerõse mesélte neki, hogy nagyon jó a tesó benzin. No nem hitt neki az ismerõsöm, és kipróbálta, és ámulva-bámulva leste a fogyasztásmérõt, hogy 1 egész literrel kevesebbet mutat. Nos ez az ismerõsöm ezt az infót közölte velem, és kinevettem... :)
Elsõre... de aztán jött a nagy tegnap, amikor teljesen üres tankkal odaállítottam a kis Jazz-el a tesó benzinkúthoz és megtankoltam. Az addigi 6 literes fogyasztás 50km alatt lement 4.7 (!!!) literes fogyasztásra, most 5-ön áll! (csak város!)
A benzin 15ft-al olcsóbb, de ha 8e ft felett vásárolsz akkor még 5ft-al olcsóbb :) Le vagyok nyûgözve! Egy szépséghibája van, hogy nagyon sokan állnak ott sorban mindig, viszont 0-24 nyitva van már!

Nem vagyok se tesco dolgozó, se nem fizettek le, egyszerû autós vagyok, aki utálja a magyar higított benzint, és a magyar árakat :)

 
mihaszna    Válasz erre (19)   Privát üzenetHivatkozás (17)  2004. április 28. 9:42:16

Nemtom. Elõször büszke voltam rá, hogy képes vagyok megjegyezni, hogy a nõm ezt a ropit szereti, most meg már büszke vagyok rá, hogy képes vagyok megjegyezni, hogy már ez sem az igazi :)

 
Zé.    Válasz erre (18)   Privát üzenetHivatkozás (16)  2004. április 28. 8:50:13

Tényleg. Bár én a nagy kiszerelésût vettem mindíg. Azóta inkább szotyit veszek.

 
Droopy_2004    Válasz erre (17)Hivatkozás (16)  2004. április 28. 8:45:26

Nem mondod. Az volt benne a legjobb... Mióta?

 
mihaszna    Válasz erre (16)   Privát üzenetHivatkozás (12)  2004. április 28. 8:34:51

Már nem, mert lespórolják róla a sót.

 
tcaoe    Válasz erre (15)   Privát üzenetHivatkozás (12)  2004. április 28. 8:08:35

Aha, meg a kis csomagos ropi is az volt.:))
Mondjuk a Coopban olcsóbb amúgy a saját nevén.:))

 
Zé.    Válasz erre (14)   Privát üzenetHivatkozás (11)  2004. április 28. 5:44:55

Ahogy Droopy és Barna is mondják, nem mind rossz minõségû, és tényleg soknál csak a csomagolás más, de ugyanaz a cég gyártja a terméket. Van némi ismeretségem a Tecsónál, és tényleg így van. Ez olyan, mintha az Oplen nem Opl jel lenne, de attól még az Opl gyártaná. :)

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (13)   Privát üzenetHivatkozás (11)  2004. április 27. 17:06:59

Már miért lennének? A legtöbb cucc pl normál gyártók terméke, csak át van címkézve... a Ketchup pl sokáig globus volt.,

 
Droopy_2004    Válasz erre (12)Hivatkozás (11)  2004. április 27. 16:58:04

A tesco gazdaságos sós kisperec nagyon jó!

 
Addamsky    Válasz erre (11)   Privát üzenetHivatkozás (9)  2004. április 27. 16:35:59

Én nem az összes áruról beszélek, hanem a Tesco-gazdaságos csoportról. Van ot sör, ropi, tej, meg amit akarsz, egy a közös bennük: fogyaszthatatlanok.

 
zap    Válasz erre (10)   Privát üzenet2004. április 27. 13:43:40

Mabanaftot lehet tankolni

A Tesco által árusított benzin nem a saját terméke, olajfinomító létesítését ugyanis nem tervezik. A benzinkúton látható kék és piros színû design a német Mabanaft cégre utal, ennek üzemanyagát lehet a kúton tankolni. Az itthon még új "nafta" minden EU-s követelménynek megfelel, és valószínûleg Csehországból szállítják hazánkba. Az elsõ magyar Tesco benzinkút reggel hattól éjfélig tart nyitva, de nemsokára "0-24"-es lesz.
A világszerte mûködõ Tesco-benzinkutak sorában elsõként Magyarországon használnak különleges minõségû kútoszlopokat, érintõképernyõs kasszát, illetve itt vezetik be azt a számítógépes rendszert, amely jelentõsen gyorsítja, és könnyen áttekinthetõvé teszi a tankolást. A környezetvédelmi elõírásoknak teljes mértékben megfelelõ négy töltõoszlopnál egyidejûleg összesen nyolc autó tankolhat.

 
Zé.    Válasz erre (9)   Privát üzenetHivatkozás (8)  2004. április 27. 13:02:39

Hát nem tudom, szerintem nem minden Tecsós termék minõsége szar. Pontosabban, vannak a Tecsóban olyan termékek, nem is kevés, amik "márkásak", drágábbak, de sokkal szarabbak is egyben.

 
Addamsky    Válasz erre (8)   Privát üzenetHivatkozás (7)  2004. április 27. 12:57:20

Ha a benzin minõsége is olyan lesz mint az egyéb TESCo-s cuccoké akkor én nem megyek oda...

 
BLo0m    Válasz erre (7)   Privát üzenetHivatkozás (6)  2004. április 27. 11:56:08

Nalunk is most epul. Raadasul 100 meterre lesz egy Mol kuttol :)

 
Joe 156    Válasz erre (6)   Privát üzenetHivatkozás (4)  2004. április 27. 7:33:28

Ez érdekes. Nálunk Most épül Tesco Jun. 1.-én lesz az átadás, de arról nem hallottam, hogy épülne mellé benzikút is. Ha ez a 15 Ft igaz még a végén náluk fogok tankolni.:)

 
szaki    Válasz erre (5)   Privát üzenet2004. április 26. 14:07:12

:) nem tesco dolgozo
Denes tudod esetleg hogy melyik az a 12?
Vagy legalabb a budaorsirol van infod?
Gondolom van gazolaj is... minden normalis kuton van...

 
Denes    Válasz erre (4)   Privát üzenet2004. április 22. 19:36:31

Idén 12 TESCO benzinkút van tervbe véve. Minden újonnan épülõ TESCO mellé települ kút, illetve a régiek mellé is folyamatosan létesül.
D.

 
Ronin_    Válasz erre (3)   Privát üzenetHivatkozás (1)  2004. április 22. 19:17:00

Nem Tesco-s dolgozó?:-)

 
Droopy_2004    Válasz erre (2)Hivatkozás (1)  2004. április 22. 18:08:43

Csak benzin? Gázolaj nincs? Most nem kötözködésképp, tényleg kiváncsi vagyok.

Egyébként nincs tapasztalatom vele, ha jól tudom, még csak 1 helyen mûködik, az meg messze van tõlem.

 
szaki    Válasz erre (1)   Privát üzenet2004. április 22. 17:24:50

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Tescos benzinrol?
Egy ismerosom azt mondta, hogy soha ilyen jo fogyasztast nem mert meg az autojaval, mint amiota a tesconal tankol.
Tud valaki infokat, hogy mikor es hol nyitnak kutat? Allitolag 15 ft-al olcsobb literenkent mint a tobbi kut... meg tudja valaki ezt erositeni?
Szaki

 
Autó / TESCO benzin
 
A hozzaszolashoz regisztracio es belpes szukseges!
Az oldal 0.992121 másodperc alatt generélódott.
© 2001-2009 by tibyke
impresszummédiaajánlatmoderálásstatisztika