Főoldal BeállításokRegisztrációJelszó-menedzsmentFórum fejlesztés
Autó / Chat
 
.: Autó :..: Mozi :..: Szabadidõ :..: Internet :..: UNIX :..: Hardware :..: Windows :..: Zene :..: Betonkeverõ! :.
.: Sport :..: GSM :..: Politika :..: Ámor :..: Kóder :..: DVD :..: Hit :..: Agóra :..: Gamer :..: RPG :..: Tudomány :.
 
Hozzászólás a topichoz!
<< <   /  2066 > >>
Hozzászólás/oldal:
Hozzászólás a topichoz!
 
simi    Válasz erre (116524)   Privát üzenet2018. október 19. 19:28:16

Miért? Egy autós fórumon Judy Nero-ról kellene?

 
mihaszna    Válasz erre (116523)   Privát üzenet2018. október 16. 21:00:01

Komolyan autókról beszélgettek itt?

 
Nick    Válasz erre (116522)   Privát üzenet2018. október 3. 8:53:42

Hagyományos régebbi tipusú automatáknál tényleg nem volt lock-up (legalábbis nem mindegyik fokozatban) és érezhetõen megették a teljesítményt. De a mai modern automaták már minden fokozatban össze tudnak zárni.
A DSG meg alapból nem olyan felépítésû, inkább két különálló manuális váltóra hasonlít, mint egy automatára.

Az ellensúlyozást úgy értettem hogy veszettül sokat vált, nincs ember aki a 7 fokozat között annyit zongorázna.
Míg manuális váltóval egy gyorsítást simán megoldasz csak gázzal, õ meg visszakapcsol 2-t, 3-at, aztán meg fel ugyanannyit.
Szinte végig S módban használtam. D-ben valóban olyan volt mintha be lenne nyugtatózva.

 
simi    Válasz erre (116521)   Privát üzenet2018. október 1. 10:47:10

"Viszont a váltó nekem alapvetõen tetszett, sokat ellensúlyozott a motor gyengeségébõl."

Szerintem az automata váltó csökkenti a teljesítményt.... legalábbis nekem ez a tapasztalatom. OK..., DSG-t csak egy autóban próbáltam, de ott is ez volt a benyomásom.

 
Déé    Válasz erre (116520)   Privát üzenet2018. szeptember 21. 21:58:10

Szevasztok BUZIk!

 
Nick    Válasz erre (116519)   Privát üzenet2018. szeptember 20. 19:14:03

No, megvolt a DSG végre!
Egy Jetta 1.4TSI személyében. Maga az autó elég avittas, a Jettát még nem húzták fel a Golf7 szintjére. A Golf 5-és 6 platformjára épül, a kapcsolók, elektronika, mûanyagok, zajkomfort is a régi iskolát képviselik még.
Halogén lámpa és halogén DRL, a rádió nagykijelzõs, de olyan színhûséggel és háttérvilágítással hogy hogy az már tizenéve is ciki lett volna.
A kormányon van a tempomat, meg egyéb gombok is, teljes összevisszaságban.
A motor csak a 120 lovas kivitel, elfogy magasabb fordulaton, akkor csak béget, de nem megy sehová.

Viszont a váltó nekem alapvetõen tetszett, sokat ellensúlyozott a motor gyengeségébõl.
A D-ben nagyon le van szedálva, városban gyakorlatilag folyamatosan 1500 fordulaton búg és nem is érezni hogy van váltó a rendszerben, de közben K sokat vált a 7 fokozat között.
Viszont S módban (sport gondolom), magasabban tartja a fordulatot (ugyanúgy város) 2000-2500 között, sokkal autószerûbben viselkedik.
Pályán is hamarabb és több fokozatot visszakapcsol gyorsításkor. (7-ben 3000-nél kb. 140-el megy amúgy, az kicsit rövidnek tûnik)
Talán induláskor padlógázkor van egy kis "menjünk-már-menjünk-már" késlekedés, de utána csikorognak a kerekek. Meg néha meg lehet zavarni vagy egy kis rángatás-szerû nagy ritkán, kisebb sebességnél.
De teljesen vállalható, nekem így is sokkal élhetõbb mint a hagyományos automaták voltak. Megkockázatatom hogy talán nem rosszabb mint a manuális.
Persze az "autóversenyzõ" énünk mindig is szeretni fog váltogatni, és fújolni fogja az automatát, de ennek most tényleg vannak elõnyei, majdnem minden szituációban, fõleg amiatt hogy állandóan kapcsolgat, ha esemény van. A leg autóbuzibb ember sem váltogat ennyit. A fogyasztás az utóbbi bérautók között a legalacsonyabb alig több mint 6 l lett, visszaszámolva is.
Egy erõsebb, hirtelenebb reagálású motorral nem rossz ez, a váltó sokat javít az összképen.

 
simi    Válasz erre (116518)   Privát üzenet2018. július 12. 13:35:03

A DSG is szar, mint az összes többi automata, legalábbis azokban az autókban, ahol én próbáltam.

Lehet BMW, Mercedes vagy Porsche, Ferrariban jó az automata (ezeket sajnos még nem próbáltma), de 184 Le-s Octavia RS-ben is furcsán mûködött és mikor odaléptél egy kick-down-t, kellett neki vagy fél másodperc, mire megjött a hatás. Astránál egy másfél mp, mivel hagyományos automata van benne.

2014-es RS-t próbáltam, mert a Skoda beszerzése elõtt sikerült elhitetnem a kereskedõvel, hogy RS is lehet majd a kiválasztott, nem csak a 150 lovas 2.0 CRTDI :-)

(persze már elõre tudtam, hogy nem, mert a munkahelyem szabályzata tiltotta a sport modellek beszerzését)

 
simi    Válasz erre (116517)   Privát üzenet2018. július 12. 13:29:31

A LED matrix nagyon jó, még úgy is, hogy ez a" gagyi " változata az AUDI 24 LED-esének, mert ebben lámpánként csak 5-5 LED van. Mégis frankón lekapcsolja azokat a szegmenseket, ahonnan fényt vagy fényvisszaverõdést észlel és tényleg ideális látást biztosít. Persze ennek is megvan a gyerekbetegsége: ezt a funkciót csak akkor lehet használni, ha az autó úgy érzékeli, hogy sötét van. Namost ha történetesen pontosan Nyugat felé vezet az utad (ami nálam nem ritka, lévén estefelé általában Sopron felé megyek), akkor amíg a Nap utolsó kis pászmája le nem tûnik az égrõl, addig nem hajlandó mûködni, mert szerinte világos van. Márpedig valójában eléggé sötét van :-)

Amit nagyon utálok az Astrában az a ráfutás-megelõzõ vészfék rendszer, ami folyton vakriasztást ad és elõzés esetén alkalmasint durván belefékez.... Balesetveszélyes, ha nem szoksz hozzá: padló gáz esetén úgy vettem észre, nem mûködik, így már rászoktam, hogy padlógázzal elõzök akkor is, ha szükségtelen.

A két kocsi ára is érdekes. Az Octavia - igaz, céges flotta-kedvezménnyel kijött 6.350.000-bõl (igaz 2014-ben) - , míg (2017-ben) az Opel 8.400.000 volt egy olyan cégnél, aki szintén tutira kap legalább ugyanolyan kedvezményt, mint a másik. OK, az Octaviaban nem volt gyári navi automata váltó (fúj fúj) és mátrix lámpa, de ha ezek árát 1.200.000.-nek veszem, még mindig van 1.200.000 Ft különbség a két autó között a gyengébbik rovására. (Astra K 1.6 diesel vs. Octavia 2.0 diesel)

+1 Csomagtér: Astra kombi, mégsem fér bele annyi, mint az Octavia nem kombiba.

Szóval, ha magamnak kellene vennem én bizony meg sem köpködném az Astrát, vennék egy Octaviat.

 
Nick    Válasz erre (116516)   Privát üzenet2018. július 5. 19:20:34

De akkor nagyjából egyeznek a tapasztalatok..
Az Octaviába nehéz belekötni, az Astra meg sok ponton egyértelmûen szar. Mondom ezt még mindig Opeles-ként.

 
Nick    Válasz erre (116515)   Privát üzenet2018. július 5. 19:17:58

Csak az Arona fogyasztásának számoltam utána, az elég pontos volt.
Tényleg annak LED-es fényszórói voltak, látványosan jó volt.

A mátrix-LED kimaradt még nekem, ahogy a DSG is egyelõre.

 
simi    Válasz erre (116514)   Privát üzenet2018. július 5. 9:39:33

"Úgy elmegy, ez evett legkevesebbet, de szerintem egy Octavia élhetõbb autó."

Kompjúter szerint vagy valójában? :-)

Octavia 0,1-0,2 liter/100km-re pontos volt. Az Opel csal 0,5-0,7 litert. Ha 5,8-at ír, akkor az inkább 6,5.

 
simi    Válasz erre (116513)   Privát üzenet2018. július 5. 9:38:16

"Egyszer le is fagyott az egész, újraindult "

Rendszeresen lefagy nálam. Ha a kormányról többször léptetek zeneszámot, akkor biztosan, de nagyon sokszor elõfordul a sima fagyás is, és van amikor egyszerûen nem hajlandó lejátszási listát váltani. Ilyenkor csak az segít, ha leállítom az autót, bezárom, majd újra kinyitom - néha még az sem.

 
simi    Válasz erre (116512)   Privát üzenet2018. július 5. 9:30:27

Astra K-t (1.6 D, 136 LE) vezetek 50.000 km óta. Elõtte 122.000-t tettem meg egy Octavia-val (2.0 D, 150 LE). Az Astra a nyomába sem érhet a Skodának. Semmilyen tekintetben, egyet leszámítva: LED matrix fényszórója van. Az nagyon jó éjaszaka.

 
Nick    Válasz erre (116511)   Privát üzenet2018. június 25. 21:42:09

AstraK 1.4T 150LE
Rosszabb vezetni mint az Octaviát, jelentõs a turbólyuk idõben is, és a fordulatszám is kell neki hogy menjen. Aztán 5000-nél érezhetõen lanyhulni kezd.
Áttételezés rendben, 180-nál 4000-es fordulat.
Bár a kölcsönzõsök szerint "megeszi reggelire az Octaviát", én ezt nem éreztem. A Octaviát jobb volt vezetni, hamarabb és kisebb fordulaton "ugrik".
Az ablaktörlõ két oldalra, erõs akadásponttal, mintaszerûen hajlik fel. :)
Bosszantó dolgok:
- az indexkar és az ablaktörlõkar nem egyvonalban áll, hanem a régi iskola szerinti 10:10 kormányfogás szerint meredezik az égbe. Aki 9:15-nél fogja a kormányt annak minden kapcsoláshoz nyújtózkodnia kell
- kormányon levõ gombok nagyon gagyik, recsegnek ropognak, az elrendezésük sem logikus. Pl. a csatornaváltás billenõkapcsolós, a hangerõ meg nyomógombos? Az Octaviában ez nagyságrenddekkel jobb volt
- az index tud 3-at villanni, de csak akkor ha egy picit van megbillentve ÉS rövid idõre. Elõször fura volt találgatni hogy néha miért villan 3-at, néha meg miért csak 1-et (legalább meg lehet szakítani a 3 villanást)
- az oldalzsebbe nem fér be a 1.5 literes palack
- klímáját gyengének éreztem
- az iPod-ot felismerte, játszott róla, de az autó újraindítása után néha nem indult újra, pause-ban maradt. Nem jöttem rá mitõl függ. Illetve ami rosszabb, hogy a Shuffle módot mindig elfelejtette
- a rádió kezelõfelülete amúgy lassú volt, rosszul kalibrált a nyomáspont, néha többször rá kellett nyomni valamire. Egyszer le is fagyott az egész, újraindult
- mikor betolattam a kertbe, kiírta hogy tartsam a szemem az úton, mert ez így életveszélyes és balesetet okozhat. :)
Úgy elmegy, ez evett legkevesebbet, de szerintem egy Octavia élhetõbb autó.

 
Nick    Válasz erre (116510)   Privát üzenet2018. június 25. 21:41:33

Arona 1.0 TSI 115LE
Kis motor létére ez sincs leáttételezve, kényelmesen hosszú a váltója pályázáshoz. Persze érezhetõen gyengébb mint a "bigblock-os" 1.4-esek. :)
A magas építés miatt hamar gyõz a légellenállás, 150 fölött már minden km/h ajándék.
Míg elõvárosban nagyon takarékos, simán 6l alatt be lehet járni, odafigyelve 5.5 is akár, pályán durván megugrik.
Összességében többet evett, mint az 1.4-esek! 7 literes átlaggal adtam vissza, az én 3 literes szívóm ilyen sebességgel szerintem megcsinálta volna 8-ból...
Itt is befér a palack az ajtóba.
Bosszantó dolgok:
- az iPod-ot nem ismerte fel, csak annyira hogy blokkolja, és kiírta hogy nem támogatja az eszköz az Apple CarPlay-t. Mivel blokkolta az iPod UI-t, AUX-ról sem tudtam zenét hallgatni. Az AndroidAuto végülis ment, de nagyon bizonytalan volt, nem tudom hogy ez a Seat vagy a Google hibája
- az index 3-at villan, de nem szakítható meg, ha egyszer elkezdte akkor végigvillogja
- a tempomat a szokásos VW-csoportos kis billenõkapcsoló az indexkaron. Meg lehet szokni, de azért veszélyes szerintem hogy keresni kell és egy viszonylag bonyolult mozdulattal kapcsolható ki
- jobbra sávváltáskor mindig magától kikapcsolta a tempomatot, és a kis motor nagy motorfékkel lassította az autót. Bosszantó és veszélyes is. Csak nagysokára jöttem rá, hogy van egy gomb az indexkar ALJÁN! Na szóval ez elõzõ pontban említett kikapcsolást õk is problémának látták és próbáltak rá valamit reagálni, csak rosszul...
Ezt az autót nem szerettem. Lehet az egész kategóriát sem. Pici, rövid, magas városi "terepjáró", semmi értelme.

 
Nick    Válasz erre (116509)   Privát üzenet2018. június 25. 21:41:02

Szubjektív tesztek bérautókról, 2-5ekm használat után, magyar-oszták pályákon és fõleg Németországban.
Nem átfogó tesztek, csak amolyan cherry-pick.

Octavia 1.4 TSI 150LE
Van turbólyuk, de aztán erõsnek érzõdik. Manuális létére van kick-down is, pályán jó vezetni, dinamikus.
Kombi, jó nagy, jól pakolható.
Egy régi iPod-ot vittem zenélni, azonnal felismerte, jól használható volt
Jó hogy befér az ajtókba a 1.5 literes palack.
Bosszantó dolgok:
- párezer km-es autó létére indításkor kicsit beteg hangja volt.
- nem lehet az ablaktörlõ karokat felhajtani! Beleütközik a motorháztetõ élébe. Ablakpucoláskor, vagy télen hogy ne fagyjon le, jégtakarításkor ez nagyon gáz
- a klímagombok szigorúan ahány kattanás annyi fokot állít. Más gyártónál van olyan, hogy gyorsabban tekerve begyorsul, egy mozdulattal minimumra lehet tekerni. Itt meg vagy 6-7 mozdulattal
Összességében a három közül ez volt a legjobb annak, annak aki nem szereti az autózást tökéletes választás.

 
Lord    Válasz erre (116508)   Privát üzenet2018. május 14. 18:20:47

Sziasztok. 1998. 1.4 Opel f astrához tudna valaki elektromos rajzot küldeni ?

 
exvegeta    Válasz erre (116507)   Privát üzenet2018. március 8. 22:14:04

grüss dich tata!

 
Nick    Válasz erre (116506)   Privát üzenet2018. március 5. 20:19:28

Megint volt "szerencsém" egy háromhengeres Polóhoz, és visszaolvastam a @116430-ban mit írtam egy hasonlóról.
Huh, nagyot változott a világ:
"Csak 5 fokozat, pörög is mint a fene, 160-nál 5000" - írtam 2 éve.
Az 5 fokozat megmaradt, de _nagyon_ hosszú lett mindegyik. Nem követem, volt vmi modellváltás gondolom.
100-nál csak 2200-at pörög, ez felszorozva 160-ra 3500 körül lenne.
(a 3 literes BMW 2100-at pörög 100-nál 6-ban...)

2-esben kikanyarodni egy rémálom, városban nem az igazi. Egy kolléga meg is jegyezte, hogy 70-nél majdnem lefullad. :)
Viszont a német pályákon elmegy, ereje nincs sok, de szépen csendben tudja az engedélyezett sebességet.
Csinos kívülrõl, elfogadható belülrõl, a tinédzser Corsám nagyon öregnek érzõdik visszaülve.

A tempomattal játszást feladtam, van valami limiter funkciója is, veszélyes volt kísérletezni, sztm logikátlan.

 
Zé.    Válasz erre (116505)   Privát üzenet2018. február 26. 16:21:11

Nabaszki, én is lemaradtam. :D

Kedv részemrõl is volna, ha más nem jövõ január :D

 
a Bloom    Válasz erre (116504)   Privát üzenet2018. január 10. 17:43:53

Csak most látom a meghívást múlt hétre. Szerintem próbáld újra kicsit távolabbi határidõvel. :)

Kedv az van.

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116503)   Privát üzenet2018. január 1. 11:25:39

BÚÉK BUZIK!

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116502)   Privát üzenet2017. december 24. 17:16:15

Azt elõbb észrevettem mint ezt :D

Viszont mihasznával azt is leveleztük, hogy épp itt az ideje egy BUZItalinak.

Opció 1, hogy nekünk most már negyedik éve minden év elsõ vasárnapján össznépi happening a Csúcshegyen. Ez ilyen "mindenki akit valaha ismertünk meg van hívva" projekt, szóval nem kell aggódni, 12kor kezdünk kb, és mindenki akkor jön amikor akar, akkor megy amikor akar, kaja pia van, szóval hozni semmit, csak jönni. Ez ugye jan 7 lesz most.

Vagymeg bármi más. Nos?

 
mihaszna    Válasz erre (116501)   Privát üzenet2017. december 23. 22:27:46

Barna, írtam levelet!

 
Nick    Válasz erre (116500)   Privát üzenet2017. december 16. 7:52:16

Az egy átlagos értékvesztés, egyáltalán nem kirívó:
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2016/11/18/hasznalt-autok-ertektartasa/
Eszerint az 5MFt körüli új árú autók 5 év után kb. az értékük felét vesztik el,
7-8M közöttiek már inkább a 2/3-át.
10M fölött sem szokatlan a 2/3 gondolom. És a 3.5M az Amperák legalja, van 6-ért is...

 
simi    Válasz erre (116499)   Privát üzenet2017. december 15. 19:21:04

Gondolom nem véletlenül csökkent 70%-ot az ára.

 
Nick    Válasz erre (116498)   Privát üzenet2017. december 3. 11:46:46

Ampera vélemény, városi rohangálósnak jó lenne? Elektromos módban 60km volt újonnan.

Nagyot csökkent az áruk 10+M-ról 3+-ra.
Persze soha nem csökken eléggé. :))

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116497)   Privát üzenet2017. május 8. 10:27:46

Ment még tegnap.

 
mihaszna    Válasz erre (116496)   Privát üzenet2017. május 6. 21:17:52

Azóta szerintem legalább 4 telefon kihalt alólam :)

A mihasznazn gmail-re elküldöd?
Köszi!

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116495)   Privát üzenet2017. május 6. 8:12:16

Vagyok, mesélj :) De még a számom is a régi amúgy :)

 
mihaszna    Válasz erre (116494)   Privát üzenet2017. május 5. 21:37:44

ügyes próbálkozás, de szerintem ebbõl most nem lesz durva flame, mint a régi szép idõkben :)

 
Zé.    Válasz erre (116493)   Privát üzenet2017. május 5. 10:03:49

Nahát, egy mihasznom :)
Két hete szóba került a neved, amikor egy C6-ot voltam megnézni.
Majdnem meg is vettem. :))

 
mihaszna    Válasz erre (116492)   Privát üzenet2017. május 4. 21:16:43

Hooshee, itt bújkálsz?

 
Zé.    Válasz erre (116491)   Privát üzenet2017. március 28. 8:51:53

De van ám :D

 
a Bloom    Válasz erre (116490)   Privát üzenet2017. március 27. 22:58:11

Nebassz, van még Nethirlap?

 
Zé.    Válasz erre (116489)   Privát üzenet2017. március 23. 9:50:39

Ha esetleg valaki regisztrált tag a NetHirlap fórumán, megkérdezné nekem a modit, hogy mi a faszért nem megy a fórum regisztráció?

 
Zé.    Válasz erre (116488)   Privát üzenet2017. március 23. 9:25:34

Jaja.
Meghát az asszony kapott cégeset, szóval ha valamilyen okból kifolyólag mégis szeretnénk pár órát dugózni, bármikor megtehetjük. :)

 
simi    Válasz erre (116487)   Privát üzenet2017. március 22. 17:21:21

Hát Budapesten minek is.....

 
Zé.    Válasz erre (116486)   Privát üzenet2017. március 22. 11:50:38

Kedves BUZIk, köszönöm az érdeklõdést.
Semmi különös velem, még ott vagyok, ahová mentem. :)
A XIII.-on belül átköltöztünk egy nagyobb lakásba, illetve nincsen saját autóm semmilyen, kb. ennyi :)

 
simi    Válasz erre (116485)   Privát üzenet2017. március 22. 6:32:05

meg az egész fórumról sajnos....

 
a Bloom    Válasz erre (116484)   Privát üzenet2017. március 13. 2:20:18

Hát akkor ennyit Zérõl. :D

 
a Bloom    Válasz erre (116483)   Privát üzenet2017. március 6. 8:33:44

Azóta megvolt a mûtét? Kaptál új, kettessel kezdõdõ személyi számot? :)

 
tcaoe    Válasz erre (116482)   Privát üzenet2017. március 2. 13:29:30

Csúnya vagy Barna.:)

Kedves Zé barátom, mi a helyzet veled?:)

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116481)   Privát üzenet2017. február 25. 12:02:32

És mennyire hiányoztál :DDDDD

 
Zé.    Válasz erre (116480)   Privát üzenet2017. február 23. 13:26:41

Hû, amindenit, de rég jártam itt :)

 
a Bloom    Válasz erre (116479)   Privát üzenet2017. január 2. 22:39:08

Boldog BUZI 2017-et mindenkinek!

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116478)   Privát üzenet2017. január 1. 9:56:47

Akkor nyissuk meg 2017et :D

 
mihaszna    Válasz erre (116477)   Privát üzenet2016. december 26. 21:38:35

Jaja, valami ilyesmit mindenkinek :)

 
Barna (Hooshee)    Válasz erre (116476)   Privát üzenet2016. december 24. 22:51:18

Úgy van, hozzon fufmet a Jézuska a BUZI bandának :D

 
Miau!    Válasz erre (116475)   Privát üzenet2016. december 24. 14:48:38

Boldog Karácsonyt mindenkinek, aki erre jár !

 
 
Hozzászólás a topichoz!
<< <   /  2066 > >>
Hozzászólás/oldal:
Hozzászólás a topichoz!
 
Autó / Chat
 
A hozzaszolashoz regisztracio es belpes szukseges!
 
Hozzászólás a topichoz!
<< <   /  2066 > >>
Hozzászólás/oldal:
Hozzászólás a topichoz!
 
Az oldal 0.514174 másodperc alatt generélódott.
© 2001-2009 by tibyke
impresszummédiaajánlatmoderálásstatisztika